Wandiligong - Reisverslag uit Moe, isla, Antarctica van Aad en Conny Nederveen - WaarBenJij.nu Wandiligong - Reisverslag uit Moe, isla, Antarctica van Aad en Conny Nederveen - WaarBenJij.nu

Wandiligong

Blijf op de hoogte en volg Aad en Conny

24 December 2012 | Antarctica, Moe, isla

Hoi allemaal,

Gisteren zijn we vanaf Moe vertrokken richitng Wandiligong. We zijn door een prachtig gebied gereden met bergen en prachtige landschappen. Gestopt in omeo. Het was erg heet. We zijn over mount hotham gereden. Een mooi wintersportgebied.
Je hebt een mooi uitzicht over het gebied maar gelijkertijd doet het ook spookachtig aan soms . De bomen zijn nl flink verbrand door de bosbranden. Dat resulteert in hele grijswitte bomen die voorover hangen door de sneeuwval in de winter. Op de grond begint het groen weer te ontkiemen. Heel apart. Hele berghellingen zie je dan grijswit.
In australie zijn altijd vele bosbranden. De natuur herstelt zich toch weer. Hoe mooi is dat.
We verblijven nu in wandiligong tot donderdag ochtend want dan vertrekken we naar sydney.
Vandaag zijn we naar de brown brothers winery geweest. Wijn geproefd en wat flesjes meegenomen. Heerlijk.
Het is een hele beroemde al lang bestaande wijngaard. We zijn ook naar glenrohan geweest. Naar het ned kelly museum. Als jullie de film kennen weten jullie dat hij hier neergeschoten is. Daarna gewond afgevoerd naar melbourne waar hij opgesloten heeft gezeten en uiteindelijk opgehangen.
We krijgen nu een beeld van waar het nu alllemaal gebeurd is.
's avonds hebben we gluhwein gedronken en kerstavond gevierd. Gluhwein is hier heel duur. Dus echt speciaal hier.
Morgen kerstlunch en een zonsondergang bekijken boven op mount buffalo. We lopen dan het laatste stukje tegen de steile bergwand. Onder het genot van een drankje en een hapje kunnen we dan genieten van het wijdse uitzicht.

• 24 December 2012 - 16:31

Conny En Hans:

lieve Conny en Aad,

We hebben van Jiska deze site gekregen en nu kunnen we jullie ook volgen.
    Geweldig wat een mooie reis, toen we bij elkaar waren met ons jaarlijkse uitje hadden jullie erover verteld.

Hele fijne feestdagen van Conny en Hans (anders), hopen elkaar weer snel te zien.

• 24 December 2012 - 20:54

Rob & Yvon:

Gaaf hier de verslagen te lezen ik zie dat jullie er grandioos van genieten.

Prettige dagen en laat de wijn (Gluhwein) maar lekker smaken

• 24 December 2012 - 23:42

Jolanda Jansen:

Heeey Conny en Aad,
    Leuk om jullie verslagen te lezen en de mooie foto's te zien hoe jullie heerlijk genieten van deze prachtige reis !!! Wat een rijkelijke ervaring om nooit te vergeten.
    Wel een beetje jaloers ;-) zeker als ik jullie lekker in zomerkleding zie en wij hier met regenlaarzen, mutsen, oorwarmers, handschoenen en dikke sjaal moeten lopen door het grauwe weer. Maar ik gun jullie het van harte hoor :-)))))
    Kijken jullie wel uit met drank op een steile wand bovenop de Mount Buffelo hihi.
    Ik wens jullie nog een hele fijne tijd toe en merry christmas !!!!!!!!!

Liefs Jootje